PEMUDA MAHU PARTI MENGUASAI KERAJAAN
Dalam perlaksanaan projek pembangunan dan kontrak-kontrak kerajaan di negeri Selangor, khususnya di dalam Daerah Sepang hendaklah mengambil kira kelayakan kontraktor tempatan melaksanakannya khususnya di kalangan ahli-ahli UMNO yang mampu melakukan kerja-kerja tersebut.

Kini kita melihat hampir keseluruhan kerja-kerja tersebut dijalankan oleh mereka yang bukan di kalangan ahli-ahli UMNO. Perlu diingat sekiranya bukan UMNO yang berkuasa dan memerintah mampukah mereka mendapat projek-projek tersebut. Konsep ‘parti menguasai kerajaan’ hendaklah diterapkan di semua jabatan-jabatan perkhidmatan awam agar ahli-ahli UMNO yang berjuang dan bekerja kuat kerana UMNO tidak dipinggirkan. Slogan tersebut janganlah dijadikan kata-kata sahaja tetapi harus dikota.

Maka persidangan Perwakilan UMNO Bahagian Sepang yang bersidang pada 15 Mei 2005 di Dewan Serbaguna Bandar Baru Salak Tinggi ini membuat ketetapan seperti berikut;

Ikuti Teks penuh Usul Ekonomi yang dibawa oleh Pergerakan Pemuda sebagaimana tercatit di dalam buku Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Sepang Tahun 2006
0 Comments:
Post a Comment
<< Kembali
 


Pautan Sepang
Baginda s.a.w. bersabda; Orang yang berusaha membantu para janda dan orang miskin diibaratkan sebagai orang yang berperang di jalan Allah, seperti orang yang bangun sembahyang sepanjang malam dan seperti orang yang berpuasa tanpa berhenti. (H.R. Bukhari & Muslim)
Dilawati Sejak Ogos 2006
    counter
Aktiviti Terkini

15 Jan 07 (Isnin)
Setiap aktiviti akan dipaparkan disini
  


Berita Terdahulu
Arkib
Email Pusat Khidmat
Kalendar
Semak Keahlian UMNO


Semak Daftar Pengundi



Bancian Pemilih


Kerajaan Tempatan
Badan Berkanun Negeri
Agensi Kerajaan Negeri
Pejabat Daerah & Tanah
Kolej dan Universiti di Selangor
Akhbar Hari Ini
Template Asal Oleh
Free Blogger Templates
Pentadbir
    BLOGGER